Thursday, September 20, 2012

-Short preparation-

Assalamualaikum w.b.t

firstly aku nak..........................MENGELUH! haaaaaaaaaaaah~ oke!

bismillahhirrohmanirrahim~


seriusly aku rase macam nak nangis T,T waaaaaaaaaaaaaa...sape sudi pinjamkan bahu wat sementara...jangan tanye kenape *kalau x tanye mane orang nak kasi pinjam bahukan*
yela2..JUJUR! memang la aku HAPPY + HEPI x terhingga ngan rezeki mengejut yang aku dapat but still....KESENGSARAAN demi kebahagiaan tu tetap ade!mane x nye............ni sume kerana........... *tarik nafas dalam2 sbb dah nak start membebel*

Kementerian Pelajaran Malaysia..oke fine! memang aku sayang KPM sbb sudi taja aku nak belaja obersea..tapinye they need to understand how difficult for us yang dapat tajaan ni tuk selesaikan segala bagai syarat yang dah ditetapkan dalam mase x sampai SEBULAN oke! nak masuk U kt mesia pon berbulan2 mase dorang bagi..ni nak pi obersea tapi urusan dalam mase yang singkat amat! SUSAH WEEEEEEEEEEEEH~ tolong la faham...

setelah berjanji ''akan sampai" "akan sampai" "akan sampai" surat tawaran..lastly sampai jugak ari ni..kalau x melayang RM300 aku for passport!


*patut lambat sampai..gune pos laju je..ingat nation wide..kekeke*


*maceh antar surat..even lambat lambat lambat pon*

Mula2 aku ingat nak wat passport semalam means without surat tawaran..last2 aku decide ngan umi aku tuk wat keesokannye (ari ni la)...so semalam aku just pergi amik gambar passport dulu...
nak dijadikan cerita...hahaha ops! sori tumpang gelak dulu :P aku gi la kedai cuci gambar yang selalu aku gi..pergi kat nya (pekerja cina) aku bawak keluar 3 CD gambar...gambar2 dalam CD tu yang aku amik before pergi umrah 2 tahun lalu...then nya tu pon tanye aku ''adik mau cuci gambar apa sampai 3 CD??aiyo!" aku pon jawab la "aunty , saya mau cuci gambar untuk buat passport antarabangsa..ni ade 3 CD..aunty tolong bukak..saya x ingat yang mane satu gambar passport saya" aunty tu pon sambil gelak2 die ckp "aiyooo adik, u mau buat passport gambar mau sekali guna ja..mane boleh recyle ma" time tu aku rase macam nak lari laju2 balik umah kut! malu weh~ ni umi aku la ni..nak jimat duit punye pasal die suruh aku cuci gambar passport lame...sabor je la..kirenye ari tu aku amik la gambar baru tuk passport aku...


*skema weh! x leh nak peace2~ ahahaha*

Ari ni secara rushing nyaaaaaaaah aku gi la wat passport ngan umi aku....yang penting! kerana surat tawaran, bayaran passport just RM150 separuh kut dari yang asal..so ade hikmah bile bersabar..even U kt Birmingham dah kuca2 sibuk nak salinan passport as soon as possible *masalahnye selagi aku x dapat discount tuk passport x de yang possible nye :P wahahahha*

Allhamdulillah....siap jugak passport aku..dorang bagi mase dalam sejam siap but kerana pekerja yang effiseeeeen dorang siapkan just in 30 minutes! salute ah! pekerja2 macam ni la yang kite nak :D hehehehe...



baru passport siap..belum lagi wat VISA! aiyooo appa amma! sempat ke nak bereskan sume2 ni before tarikh fly???????????????????? jawapan di tangan anda :P
nak wat VISA ade problem nye tersendiri...u know why? sbb firstly before wat VISA ni kene ade CAS number..ape tu?? entah! aku pon x tau..ahhahaha..rite now aku still x dapat lagi CAS number aku so aku kene KAKU sahaja sehinggalah CAS number aku di emailkan..hai~ leceh sungguh..
macam biasa....aktiviti aku "tunggu" "tunggu" "tunggu" dan terus "tunggu" :3

sementara menanti segala urusan VISA...aku kene.......... *banyak betol words 'kene' aku...ahaha*
completekan borang,borang,borang,borang,borang dan BORANG! ye! terlalu banyak borang!


next week from 24-28 sept terjerumusnye aku ke Kem Tg,Rhu Sepang for Biro Tatanegara...full for 1 week..so i start to thinking.....................how i can complete all my application forms and my VISA?? start wondering~ hurmmm :( problem come without i call them..aigoooo~ 
wat to do now? just one thing i can remind...PRAY! yaaaah..only that..

Ya Allah permudahkanlah hamba mu untuk menguruskan segala urusan untuk ke luar negara...amin~

Wassalam..


No comments:

Post a Comment