Tuesday, June 18, 2013

Officially done as First Year Degree student

Assalamualaikum w.b.t

HIPHIP HOOOORAAAAAY! *astargfirullahhalazimmmmm~ NUULINA! oke2~* ALHAMDULILLAH~ *hah! baru betul camni.hiks!*

OFFICIALLY IM DONE FOR MY FIRST YEAR AND PROCEED TO 
SECOND YEAR DEGREE of SINGLE HONOUR CHEMISTRY! 
*alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah*

what can i said if not ALHAMDULILLAH. HE gave me everything that i wish. then what's more LINA? *sentap* HE gave what you want so there's no excuse for u not give what HE ask! *noktah*

so this time punya entry nak sharing "drama saya sebenarnya pelajar kimia" EHH! boleh pulak camtu..ahhaha! INI SUME SALAH IZZUE :P kahkahkah *kantoi layan SSID* who cares? >_<

*last day of class for this term*

so as the only Malaysian first year student of chemistry seriously i tell you la "life not easy" HAHAH *cliche seyhh! 

*krikk~krikk~ tak tahu nak tulis ape sebenarnye..bukan tak de idea tapi banyak sangat...macam sawang!*

aku share pasal ekzeng *exam* la eh readers? 

#EKZENG? oke! closed tab! boring seyhhhh! 

lek luuuuuu~ drama tak mula lagi! AHHAHA

Alkisah nye bermula bila kami student university of birmingham ade cuti satu bulan before ekzeng which is cuti easter! tapi... should be kalau cuti sah2 la nak enjoy kan? sebulan kut..but apekan daya...sebulan itu lah digunakan untuk pulun study.. tapi aku tau kompem sume cakap "woi~ sebulan kut! terlebih mase tuk study!study week biasa seminggu..ko sebulan" eh eh eh! meh sini mak joyah nak habaq mai! uni kami bukan macam uni lain...tau pasai apa? kami ekzeng sekali setahun ja tau dak? *best? hatok pala hang kat dinding* duk kumpul bergunung2 apa yang blajaq tuk 2 sem pastu baru hang muntah sekali harung *awat kecek utagha plak ni aihhh! -_- * so quite fair la kan! susah actually ekzeng setahun sekali..duk carry sem1 punya study tuk ekzeng final.. T_T hangpa sume bukan paham pon! ahahhaha!

*actually jalan jugak seminggu timecuti easter tu! AHAHAHH! muke ni tak jalan? TIPU SANGAT!*



*jejalan kat Nottingham ziarah kengkawan first year kat sane*


*daurah spring camp*

after balik jejalan tu bermula la kisah muke kerut, kening terangkat, adegan mendagu, tergolek terpusing, melalak tetiba! hahhhh! faham? ni la drama time bukak segala nota yang dah berkarat mase sem 1 tuk study for final~ kau hado? hahahahaha! officially paper aku tuk final ade 6 paper which is paling banyak antara kawan2 aku! tsk tsk tsk..ape la nasib and jam credit aku 120! *terkejut mak jemah!awat besaw sangat jam credit?*
*so ni jadual ekzeng aku for 6 paper*

huihhh~ time study month ni la rase hati memang abih bercelaru lah senang nak habaq! time ni la nak stress, time ni la nak emosi, time ni la nak nangis2..banyak lagi lah! seriously DRAMA! ye la..housemate dorang pairing so kalau tak faham tanya satu sama lain..dah aku? meraung and buat2 faham je la kan! but sokay! DIA kan ade ;) *one of kakak always said this to me* 

aku start lambat sikit ekzeng compare dengan kawan2 aku yang ambik bio and physics..so terkinja kinja jugak persaan ni ha tengok orang lain dah start ekzeng! aip!! bukan nak cakap teruja nak ekzeng..tapi maksud disini kecuakan yang ter over dose! kata first time nak ekzeng kat oversea! lulzzz..

3 May 2013 aku start paper first aku. haaaaaaaa! yang nak citer nye time ni bukan pasal ekzeng..ye la dont expect anything kalau ekzeng obersea..bagi aku susah itu kewajipan! ahhaha.. first2 day ekzeng dah buat konflik ngan aku! tak baikkkkkkkk tau~ hikshoks! aku ni secara normal nye memang problem nak hafal2 nombor nih..tapi hagak hagaks la kan nombor tempat duduk aku 3 nombor je kut tak kan x hengat! so aku masuk dewan pergi la cari tempat duduk aku then terpelik "aik!nape paper lain ni?aku tak amik subject ni" lalu berlalu lah aku dari tempat duduk keluar balik tengok nombor tempat duduk.."hah! betul dah nombor ni" so aku balik ke tempat aku semula and semangat angkat tangan TINGGI TINGGI! tapi sume lecturer buat tak hirau T.T racist betul! *memain jah* last2 aku keluar je pergi kat depan mintak tukar soalan *dah la seat hujung belakang last sekali..mase jalan fefeeling model sat! wkakakaka* part sedihnye..bile aku kembali ke seat ekzeng aku "you can start your ekzeng now" WHAAAAAAAAAAAAT? HELLO! NAME AKU CAMPUR NGAN BAPAK AKU PANJANG KUT! BILE AKU NAK TULIS? BUKU JAWAPAN DAH LA SAMPAI EMPAT! maka bermula lah F1 mode bile jawab ekzeng and aku prepare 10 minit tuk tulis name aku je..time tu tak fikir siap tak siap jawab aku kene stop tuk tulis nama! seperti yang dianggarkan! nama aku ditulis dalam masa 10 MINIT!!!!!!! grrrrrr! *done!tawakal T.T*


but for paper mechanism ! it was the WORST one! aku tengok soalan...soalan tengok aku balik! eh eh eh! dah bile nak jawab? dan sejujurnye banyak yang aku tinggal T.T sedih sangat mase ekzeng ni...macam nak give up pon ade..and lepas ekzeng paper ni la paling banyak drama dalaman aku..but "that kakak" always support me from back :') seriously akak! without you i getting worst for next paper! love you lillah! for result opcoz i already ready for the worst! which is FAILED! *nangis lelaju..sob...sob..sob*


for paper yang lain alhamdulillah..just try the best even memang tahu jawab tu betul2 kelautttttttt ..abis redah selat melaka sume dah *ye la mood nak balik dah time tu..ahahhaha* bile tak tahu nak tulis ape just sedapkan hati sendiri "ermmm..Allah nak bagi aku ilham setakat ni je..tak pe2~ Dia lebih mengetahui ape yang terbaik tuk aku" ^_^ but dalam stress2 melanda before last payyyyper~ tadaa! what  a sweet day come! 22 may was my burfday! they celebrating me! thanks sangat2 korang! dapat cake yang dorang baking sendiri oke! kau hado? ahhaha jangan jeles!


24 May 2013 officially done for my last paper! and just start to countdown return to MALAYSIA! weeeeee ^_^

*first year*

 *random*

 *first year*


 *my lovely senior! eva*

 *third year*

 *second year*

*postgrade*

before going back ade la macam2 activity like BBQ with all malaysian sisters kat selly aok untuk meraikan akak2 yang dah last year.. akaaaaaaaaaak2!!! i gonna miss all of you! :')




last week before balik take time to feeling summer ala2 mat saleh! ahahhahahaha

on 9 JUNE 2013 - departure time! YOSHHH! taking flight from birmingham international airport to return!






TELL THE WORLD THAT IM COMING HOME~


after transit 14 jam kat Dubai! hoi hoi~ lengoh pinggang kita! IM ARRIVED! ^_^ hello malaysia! keluar je dari gate KLIA mula2 tak perasan sape2 pon sebab tak pakai spek..tibe2.............................. aku nampak abi ngan umi! tet! BANJIR!!!!!!! wuaaaaaaaaaaaaaa! terus peluk ngan salam...i miss them damn much! hilang segala rase manis kelat perit sume selama 8 bulan kat sane! alhamdulillah diberi kesempatan tuk jejak ke tanah air!

*muke sembab sebab baru pas nangis..ahhahaha*

going back home i being treat totally like PRINCESS! HAHAHAHA! what a superb! 

17 june 2013 which is yesterday aku pon try check result..banyak kali jugak aku try asyik error..semangat nak check..tak tau kenapa! maybe sebab aku tak nak result membelenggu mase cuti aku..i need to face it even it worst sekalipon... dalam pukul 3 lebih pagi waktu mesia...dup dap dup dap~ jeng jeng!!! sruppp! result keluar kat muke desktop aku! *mata terus mencari perkataan FAILED* and i dont find it! MasyaAllah! YOU save me again! and again! and again! I tell you, HE SO SWEET! :') Kau masih memberi peluang untuk aku mengexplore dunia tarbiyah disana!


PROCEED TO SECOND YEAR DEGREE of SINGLE HONOUR CHEMISTRY!

still need pray and support from others to let me keep strong through another year! :*



"Dan janganlah kamu lemah (hilang semangat) dalam memburu musuh (yang meceroboh) itu, kerana kalau kamu menderita sakit (luka atau mati) maka sesungguhnya mereka pon menderita sakitnya seperti penderitaan kamu, sedang kamu mengharapkan dari Allah apa yang mereka tidak harapkan (iaitu balasan yang baik pada hari akhirat kelak).Dan ingatlah Allah maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana"
 -Nisa' 104

*Ayat yang buat aku keep strong bile aku rase nak "jatuh"...niat! bila belajar kerana Dia..result dunia bukan lah ape2..result dari usaha kita yang di bawa untuk ditimbang nanti (akhirat)*


Waalaikumussalam w.b.t







2 comments:

  1. congrats dear....mcm best je tgk dpt belajar & jalan2 kat negara org..but i know tak semudah yang disangka kan..btw, good luck for the next semester ^^

    ReplyDelete