Wednesday, December 19, 2012

JAULAH (TRIP) to LIVERPOOL and MANCHESTER

Assalamualaikum w.b.t

JAULAH LAGI??? miahahahaha! ni la part paling best jadi OBER THE SEA student ni..kah3!! jalan!jalan!jalan! :P jeles ah tu! *gegurau je okeng!*

aku tau mesti ade gak yang macam nak marah2 sebab aku keje duk updated pasal jalan :( scholar hantar suruh belaja aku gi berjimba! T,T sedih sat...

ALAH! x yah nak marah sangat la kan..aku kat sini belaja dah abis pecah pale kut! dah la aku sorang2..x de kawan..time winter break ni la nk release segala tension tensin yang terbuku di hati~ *oke2 cool down balik*

actually teringin nak gi liverpool ngan manchester lame dah *since duk kat sini la* tapi x tau bile timing yang perfect tuk pergi..then tetibe geng satu batch dari southampton called bagi tau dorang nak stay satu malam kat rumah aku..so aku tanye la plan jalan dorang nak pergi mane! hohoho! sekali kuar "LIVERPOOL ngan MANCHESTER"

i just like WHAAAAAAAAAAAAAAAT???? NAK FOLLOW! HAHAHAHA

so malam tu aku terus survey ticket bus ngan housemate aku lagi sorang (yati). aku ajak die teman aku pergi sane... KEJAM AKU! survey punye survey! alhamdulillah~ DAPAT!!!!

ISNIN 17 Dec 2012 kiteorang gerak dari BIRMINGHAM >>>> LIVERPOOL

muke2 teruja nak gi liverpool HAHAHAHA


after 2 jam lebih dalam bus...lastly! HERE WE ARRIVED :)

tapi.........kegembiraan itu hanya sementara...... :'(
cuaca hujan wat kiteorang cancel plan nak gi Anfield stadium! sorry fan LIVERPOOL x de jodoh nak terjah stadium dorang wat mase ni..huk3..so kiteorang just jalan arround city liverpool...

LIVERPOOL
















TADAAAAAAA~ jumpe jugak store LIVERPOOL FC!
even x dapat jejak stadium lagi pon x pelah...dapat tibai satu jersi tuk cousin aku yang ''PIUNGGG" <<< (giler) sangat ngan liverpool pon kire jadi la..kang nangis pulak :P WAKAKAKA!!!





kerana hujan yang melampau! maka dengan ini kami pon gerak ke coach station liverpool nk tunggu bus tuk gi manchester... dalam kul 6 p.m bus dah gerak gi manchester... it's not take too long journey dari liverpool ke manchester just 1 hour.

sampai coach station manchester kawan batch kiteorang dah tunggu nak amik kietorang! ohmaaaaaaai~ so sweet eh korang!! :D

ape lagi dah sampai...perut buat concert orchestra!!HAHAHA okeng dah lapar! malam tu ira ngan nabilah bawak kiteorang gi makan kat restaurant arab yang fofulaaaaaar and almost everytime penuh kedai ni...restaurant ni name LAHORE..


tu dieeee eksen giler aku makan mende camni..AHHAHA 
pergh! piyau2 la rase chocolate! sumpah x tahan! berbulan2 aku x kan makan chocolate! ahhahaha *aku x suke makan chocolate!even bunyi fakta tu pelik namun ia BENAR!*

milkshake chocolate delight + chicken wrap


after makan sume kiteorang balik dan rehat! konon la rehat kan..AHAHA kalau dah perempuan kalau x de ''bed time'' story tu bukan perempuan!!! maiahahah~

18 Dec 2012
ni sarapan pagi yang ira masak tuk kiteorang! weeeeehooo! pagi2 dah melantak nasi..ahhaha kalau melayu tu..melayu jugak! wajib nasi! >_<



hari tu PAPA RUSYDI jadi tour guide kiteorang! AHAHAHAHA sian kut duk melayan anak2 perempuan yang x matured! sori rusydi :P



geng2 muke eksited nak gi old trafford..agagagaga!



dua orang yang feeling2 nak gi old trafford...AHHAHA

AIKKKK! MANE OLD TRAFFORD NYEEEEEEEEEEE? HELLO? KO TIPU EH??

HAHAHA! weh mane ade tipu la..DOSE!! aku saje x nak wat kat sini..sebab just nak wat satu entry just pasal OLD TRAFFORD! :)
*suke ati aku la! belog aku! hade aku kisah?* WAKAKAKA!

click link bawah ni.. ALL ABOUT OLD TRAFFORD !


on the way back dari old trafford ternampak satu scenery yang sangat! wuaaaaaa~ fantasy!cantik kut! *gambar x clear sebab dari tingkap bus je snap pic ni*

kiteorang stop kat city then jejalan kat city manchester! wow! fantastic! besar~ cantik~
terasa birmingham ni kampung je! wahahahaha...






deng! tengok! kat manchester punye city ade tempat muslim nak solat..huhuhu terharu :') ade tempat boleh solat proper...

dah jalan lapar balik! normal la tu kan..in situation musim winter ni lagi la cepat lapar!muehehehe! jum makan! rice with lamb! yumm2! sedap! :)





last moment before nak balik umah ira tuk kemas2 barang and balik birm semula..


meet ngan dua orang batch kiteorang yang dari nottingham

birmingham + manchester! thanks sooo much friends! :D



 time to go back! :'( huk3~ x puas lagi... at manchester coach station...



seriuslly! perancangan Allah sebaik baik perancangan! if Dia x benar kan aku nak gi sane, mesti aku x jumpe ticket tuk aku beli and x dapat pon nak jumpe kawan2 yang same batch ngan aku! x rancang nak jumpe pon..tu sume just secara kebetulan! nice memory~ ;) semoga jaulah ini merapatkan silaturrahim antara kami ^_^ insyaAllah~

Thanks so much yati,ika,ain,tikah,husna,ira,nabilah ngan rusydi sebab layan kerenah aku! ;)

p/s : sape2 yang terkutuk aku cakap aku gemuk tu baik mintak maaf sekarang! touchink ni! ahahahah! x de lah..actually aku pakai baju tu tiga lapis kut seluar pon 3 layer..mane la nak nampak fit kurus murus kan! keadaan normal la time sejuk camni x kan nak pakai baju x cukup kain pulak...so jangan cakap aku gemuk! sensitip wooooo! :'(

Wassalam...


1 comment:

  1. hay awak lina sakinah...menarik.. memang menarik..memang jeles cemburu buta semua ada tapi aku take it positively la...at least aku dapat tgok gmbr2 kat sana...
    ko upload jer gmbo byk2 kalo ko pegi mana2...
    biarla dorang nak jeles marah bengang ke haper, yang penting aku happy tgok gmbr2 kat sana..
    insyaallah manalah tahu satu hari nanti aku berpeluang ke sana dan ko lah yg kena jadi tour guide nya ye...
    adios.._
    -syahida akik-

    ReplyDelete